خودتحریمی در گلاسکو: رؤسای‌جمهور و چهار دهه بی‌توجهی به انرژی‌های تجدیدپذیر
۲۹ آبان ۱۴۰۰
گزارش راهبردی: مشکل هماهنگی در برنامه‌ریزی دفاعی اروپا
۲۹ آبان ۱۴۰۰

فرصتی برای دیپلماسی فرهنگی: انتصاب رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 محمد اسدی موحد- با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور به‌سمت رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، باتوجه‌به روحیه وی، بحث تعامل با نخبگان و سازمان‌های بین‌المللی، معرفی فرهنگ، هنر و تمدن نوین ایرانی – اسلامی همراه با تبیین مفاهیم گام دوم انقلاب اسلامی و… در اولویت امور این سازمان خواهد بود.

برای تحقق اهداف سازمان و گسترش روابط فرهنگی به‌ویژه با کشورهای همسایه که مورد تأکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حکم انتصاب ایشان هست، باید از جوانان انقلابی، دلسوز و تحول‌گرا استفاده شود.

این سازمان در عرصه داخلی و بین المللی از جایگاهی ویژه برخوردار است. ازاین‌رو برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده آن به‌ویژه در عرصه بین‌الملل، باید مقداری به ساختار آن توجه شود. درصورت لزوم بازنگری شده و ساختاری قوی داشته باشد.

ما باید نقشی در تحقق اهداف سازمان به‌عنوان مرکز دیپلماسی عمومی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی، و معرفی و شناساندن چهره واقعی این کشور به جهانیان ایفا کنیم.

 

 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور نقش مهمی در یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و معرفی چهره واقعی ایران اسلامی به دنیا دارد. با انتصاب رئیس جدید آن باید دید تحقق این دیپلماسی‌ها تا چه حد در این رسالت خطیر، عملی و به جهانیان عرضه خواهد شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیش از ۸۰ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان، با بهره‌گیری از دانش سازمانی و توان فرهیختگان و کارشناسان در قالب فعالیت‏‌های متنوع و گوناگون مخاطبان خود را با گوشه‌هایی از تمدن کهن این مرز و بوم و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آشنا کند و چهره رحمانی اسلام را به همراه توانمندی‏‌ها و پیشرفت‏‌های علمی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران را با هدف آشناسازی، علاقه‌مندسازی و ایجاد باور نسبت به اسلام ناب، انقلاب اسلامی و مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم جهان بشناساند.

مدیریت و راهبری روابط فرهنگی بین‌المللی و سیاستگذاری، هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت برفعالیت‌های فرهنگی – تبلیغی جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور به‌منظور تحقق اهداف نظام در این روابط به‌عنوان مأموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.